HENDIMÉDI

HENDIMÉDI
Egyiptomban kínálta így portékáját egy arab árus: this is all "hendimédi". Kedves mondásunk maradt azóta is.

2009. december 6., vasárnap

Törökmintás ülőpárna



Az elmúlt hétvégén újra voltam Sepsiszentgyörgyön, a Guzsalyas Alapítvány nemeztanfolyamán, ahol ezúttal a török-bolgár nemezkészítési tehnikába nyerhettünk betekintést. Ennek a tehnikának a sajátossága, hogy a mintát előnemez-csíkokból rakják ki. Jókora előnemez-lapokat készítenek, ujjnyi vastag csíkokra vágják, utólag festik. Hagyományosan sárga, piros, kék színt használnak a mintákhoz, ezt fehér gyapjúval borítják. Nos, én áthangoltam a színvilágot, de ezúttal is egy hagyományos takaró középmotívumát választottam ülőpárnám elkészítéséhez. Az eredeti minta mindenhol két, eltérő színű csíkból volt kirakva, erről én lemondtam, mivel túl kicsi volt a rendelkezésre álló felület. Erős hímzőfonallal varrtam körbe a mintát mindenhol, ettől egyrészt szép kontúrt kaptak a motívumok, másrészt kiemelkedtek az alapból.



1 megjegyzés:

Jandó írta...

Hű, nagyon különleges lett. Jó sok munka lehetett.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails